Saturday, November 15, 2008

ntahapeapentah

KENAPA AKU LETIH BEKERJA......

Selama b e b erapa tahun aku telah merungut kerana kurang tidur dan terlalu b anyak tekanan dalam hidup, akan tetapi sekarang kini aku tahu kenapa ianya berlaku (the real reason) :

Aku keletihan kerana terle b ih kerja... nak tau kenapa? Di b awah ini aku akan tunjukkan kenapa aku mempunyai beban kerja yang le ih dan ianya adalah benar dan bukan rekaan aku :

Populasi penduduk Malaysia sekarang adalah 23 juta orang.
1.7 juta darinya sudah b ersara.
Jadi tinggal 21.3 juta orang.

1.3 juta pula adalah golongan kanak2 b awah 6 tahun.
Jadi tinggal 20 juta orang.

Dari 20 juta ini, 7 juta masih b elajar (tadika, sekolah, kolej,
Universiti dll).
Jadi tinggal 13 juta orang yang b oleh b uat kerja.

Dari 13 juta ini, 5 juta orang adalah pekerja kerajaan yang pergi kerja tapi tak b uat kerja.
Jadi tinggal 8 juta orang yang b oleh b uat kerja.

Tolak 3 juta orang yang duduk dalam hutan (tentera darat) pasal
diorang nie nak kerja macam mana... tinggal dalam hutan.
Dah tinggal 5 juta orang yang b oleh b uat kerja....

Dari jumlah itu, tolak 2.7 juta orang yang menganggur dan tak der kerja, surirumah, pekerja yang kena VSS, orang2 tua, fresh university student, kena b uang kerja dll).
Tinggallah 2.3 juta orang yang b oleh b uat kerja.

Dari jumlah ini, se b anyak 1,215,512 orang dilaporkan sakit dan kini
b erada di dalam hospital di seluruh Malaysia (tak kiralah hospital swasta ke atau hospital kerajaan dan ini termasuklah hospital gila).
Dah tinggal 1,084,488 orang yang b oleh b uat kerja....

Sekarang ini mengikut b ancian terkini, terdapat 1,084,486 orang di dalam penjara dan Pusat Serenti di seluruh negara.
Jadi dah tinggal 2 orang yang b oleh b uat kerja....

Dan 2 orang itu adalah engkau dan aku...

Dari dua orang ini... engkau SEKARANG INI masih duduk depan komputer, main internet, main games, reading jokes, mem b aca email, main chat dan tak b uat kerja langsung.... jadi tinggallah Aku sorang yang b uat kerja dalam Malaysia nie...

Mana aku tak letih!!

Jadi sedarlah skit.... dahhhh..!!! pi b uat kerja!!!

P/S : Semua statistik di atas b oleh dirujuk kesahihannya di Pusat2
Bancian, Kementerian Kesihatan, Kementerian Pertahanan, Ja b atan Tenaga Raya, Kementerian Pendidikan dan Ja b atan Ke b ajikan Masyarakat.

Takkan nak rujuk itu pun nak kena suruh aku b uat jugak

No comments: